Trooper Simfonic 28, un concert legendar care a scris istorie #ConcertReview

Mii de fani au ales să își petreacă seara de duminică, 19 noiembrie, la Sala Palatului, pentru a sărbători cei 28 de ani de carieră pe care Trooper i-a împlinit recent. Majoritatea aveau așteptări mari, și cu toate acestea, trupa a reușit să le depășească cu mult și să-i lase pe toți cu gura căscată. Aceștia au oferit cel mai mare concert pe care l-au susținut vreodată până în prezent și, probabil, unul dintre cele mai „grele” show-uri văzute vreodată la Sala Palatului

Mai bine de zece luni au durat pregătirile pentru seara de duminică pe care mii de fani au avut șansa de a o trăi pe viu la cel mai mare concert Trooper de până acum. Timp de două ore, unele dintre cele mai îndrăgite, importante și grele piese din discografia formației cu 10 albume de studio au răsunat într-o variată cu totul specială. Deși cei cinci rockeri mai cântaseră cu orchestre înainte, nimic nu poate suporta comparație cu modul în care au sunat cântecele special reorchestrate pentru acest show și cântate alături de 50 de muzicieni profesioniști din Orchestra Simfonică Valahia. Lor li s-au alăturat și patru invitați speciali care au încins atmosfera și au ridicat sala în picioare.

Faptul că Alin Coiotu’ Dincă e un mare fan al lui Bruce Dickinson nu mai e un secret pentru nimeni. Cu toate acestea, el și colegii săi nu au fost inspirați de legendarul muzician și de Iron Maiden doar în alegerea numelui formației. Aceștia au preluat în mod vizibil profesionalismul și etica profesională de la Dickinson. Astfel, așa cum au promis, concertul a început exact la 19.30, cu nicio secundă mai târziu. Au fost, într-adevăr, ajutați de un public numeros, care a stat la o coadă care înconjura Sala Palatului cu mult timp înainte. Astfel, românii au dovedit aseară că punctualitatea și respectul pentru artiști nu e un tratament pe care-l acordă doar vedetelor stăine. La asta, se adaugă faptul că mulți participanți au venit special din toate colțurile țării și ale Europei pentru a putea fi martorii acestei seri legendare. Iar pe tot parcursul show-ului, sala a trepidat la schimbul de energie dintre muzicieni și public.

Show-ul a fost deschis cu una dintre cele mai lungi piese semnate de Trooper. Într-un sunet grav, cu orchestra pe scenă, actorul Liviu Cheloiu a spart gheața recitând fragmentul narativ din „Rădăcini de dor”, în urma căruia cei cinci rockeri au urcat pe scenă cu o energie explozivă. Până la finalul celor 18 minute de cântec, publicul era deja în delir în fața sunetului amplu și profund al combinației dintre grupul metal și orchestra simfonică. Au urmat două ore ale unui concert care i-a purtat pe oameni printr-o sumedenie de sunete, surprize, stări și emoții și un setlist care a inclus piese precum „Vlad”, „Judecata”, „În ziua a opta”, sau „O viață”.

Greu extragi momente care ies în evidență și rămân în memoria colectivă la un concert unde nu poți reproșa nimic. Cu toate astea, din punct de vedere instrumental, au existat câteva momente când orchestra a dus piesele Trooper într-o cu totul altă dimensiune. Una care îți face pielea de găină. Genul ăsta de pasaje memorabile s-au regăsit în „O viață este prea mult”, „Ruinele” și „Sfinții nu mor niciodată”.

Din punct de vedere al producției, rockerii au optat pentru o variantă simplă și elegantă. Scena a fost ridicată pentru a pune în evidență întreaga orchestră, iar patru cuburi au fost amplasate strategic pentru a păstra cei patru instrumentiști Trooper în evidență. Amprenta unică a stat în sunetul impecabil, în energia molipsitoare și în luminile care au pictat tot spațiul Sălii Palatului, trecând de la imagini poetice, la jocuri dinamice, într-un lighting design semnat de Dani Klinger, poate cel mai bun designer de lumini din țară la momentul actual.

Seara a fost presărată de momente speciale alături de o serie de invitați pe care Coiotu’ a ținut să-i aibă alături la celebrarea celor 28 de ani de carieră. De aceea, toți au fost exclusiv oameni care au înregistrat alături de ei pe albumele de studio. Cu tenorul Alin Stoica, una dintre stelele muzicii clasice din România, au cântat „Lumea s-a stins”, într-o variantă live cutremurătoare. Cu Miță (Mihai Georgescu) de la Bere Gratis i-au ridicat pe oameni, i-au făcut să cânte tare și să aprindă o perdea de luminițe de la telefon pe „Trec anii”. Nu în ultimul rând, Cristian Hrubaru a urcat și a încins spiritele, așa cum doar el știe să o facă, pe „Două roți”. Există și un banc născut după ce au înregistrat împreună piesa asta. Dacă nu-l știți, Cristian îl spune mereu cu plăcere și râde de fiecare dată la fel de tare la el. Totodată, el n-ar fi putut urca pe o scenă fără să nu își pună semnătura pe un moment de aur. Acesta i-a convins pe toți cei veniți la Sala Palatului să le cânte „La mulți ani” celor din Trooper pentru cei 28 de ani de carieră.

După cele două ore de show incendiar în care oamenii au cântat, s-au ridicat din scaune și au sărit, dansat și le-a bătut inima în ritmul Trooper Simfonic, am auzit un feedback care mi s-a părut amuzant, însă adevărat după ce am trăit această experiență. Cineva spunea: „Concertul ăsta a avut un singur defect. Că s-a terminat”. Da, el s-a terminat, însă nu înainte de un bis de trei piese: „Scrisoare de adio”, „Maturizare” și „Destin”. În plus, cele două ceasuri vor putea fi retrăite de cei care vor să le țină minte toată viața și chiar și de cei care n-au ajuns seara trecută. Trupa a anunțat oficial că va scoate primul DVD din carieră cu acest concert simfonic. Moment pe care cred că mulți îl așteaptă cu sufletul la gură, așa cum au și trăit concertul. Personal, îndrăznesc să le adresez celor din Trooper același mesaj pentru seara trecută pe care l-am avut și prima oară când am văzut Iron Maiden: dacă cineva nu era fan Trooper când a pășit în Sala Palatului, după seara trecută sigur e!