Cum a fost la concertul Vița de Vie „360 de grade” #ConcertReview

Vița de Vie a pus în scenă vineri seară, 17 noiembrie, probabil cel mai mare concert din cariera trupei de până azi. Toate personalitățile muzicale ale formației au fost reunite pe aceeași scenă, în același show, în fața unui public numeros și impecabil!

A trecut aproape un an de când am văzut Sala Palatului plină pentru cel mai mare concert simfonic al celor de la Vița de Vie. Asta după ce primul fusese în 2018. De atunci, ei au făcut un turneu al filarmonicilor din România, ceea ce probabil le-a făcut dor de celelalte identități muzicale ale lor - cea electrică și cea acustică. Concertul de anul acesta nu doar că a venit cu un concept muzical de 360 grade, ci a adus și o premieră națională: primul concert cu un sistem de sunet imersiv, care a fost impresionant. De asemenea, concertul a venit în contextul proaspătului lansat single, „Între Valuri”, care va fi inclus pe viitorul album, ce se va lansa în aprilie 2024. Album pe care trupa a anunțat în timpul concertului de vineri că îl va sărbători printr-o mega-lansare la Arenele Romane.

Mii de oameni au ales să-și petreacă seara ploioasă de vineri în compania celor de la Vița de Vie și mă îndoiesc că cineva care a fost la cele peste două ore de concert a regretat alegerea făcută. Întreg show-ul a fost gândit ca un spectacol din trei acte succesive. Exact în cronologia personalităților muzicale, rockerii au început cu un set de piese în varianta electrică, cu care au și debutat acum 27 de ani. Piese precum „Azi”, „Inimi surde”, „Ca un clovn” și noul single au făcut parte din această primă parte. N-a fost nevoie de prea multă încălzire pentru ca publicul să se ridice din scaunele incomode ale Sălii Palatului pentru a dansa liber și rebel alături de Despot, care i-a încurajat la fiecare pas să se dezlănțuie pe piese precum „Varză” sau „Sunetul”.

A doua parte a inclus un set de piese Vița și cover-uri în variantă acustică. Memorabile din acest set rămân piesele „’84-’85”, a îndrăgitului grup Subcarpați, precum și „Vino la mine”, cântecul N&D din 1999. Ca și pe multe altele, publicul a cântat fiecare vers ale acestor piese și a dansat pe fiecare notă. Poate cel mai frumos e că foarte mulți părinți au ales să își aducă copiii la concertul „360 grade”, ceea ce a creat o imagine superbă a tuturor generațiilor bucurându-se pe aceeași muzică.

Un aspect extrem de important al show-ului Vița de Vie 360 grade l-a reprezentat producția ridicată pe scena Sălii Palatului. Ecrane masive LED au îmbrăcat întreaga scenă, zeci de aparate de lumină au creat un show de lumină memorabil, o echipă numeroasă de cameramani au transmis în direct un colaj de efecte vizuale și imagini în detaliu cu artiștii de pe scenă. Dacă în prima parte a concertului un perete masiv de ecran LED era în spatele trupei, acesta s-a ridicat la un moment dat pentru a dezvălui orchestra simfonică care a asigurat actul trei al show-ului. „Luna și noi”, „Visele”, „Iamma”, „Alungă tăcerea” au făcut parte din setlist-ul simfonic pe care muzicienii l-au oferit în ultima parte a serii.

Dintre cele zece piese interpretate în variantă simfonică, două vor rămâne cu certitudine în memoria colectivă a celor care au fost martorii serii de 17 noiembrie 2023. „Șambala”, un cover după Doru Stănculescu pe care Despot l-a readus la lumină într-o variantă incredibilă care a fost interpretată prima oară anul trecut, tot la Sala Palatului. Piesa sună ca o incantație șamană care te introduce într-o stare de meditație profundă și care îți face pielea de găină cu energia ei impresionantă.

A doua piesă de ținut minte, în mod special, e „Praf de stele”, care a făcut parte din bis alături de „Basul și cu toba mare”. Un moment foarte emoționant s-a întâmplat pe piesa asta. O clasă de copii de a patra, niciunul al cuiva de pe scenă, a venit la concertul de la Sala Palatului cu o mare doleanță – ei voiau să audă „Praf de stele”, care e și imnul clasei lor. Despot le cunoștea povestea și când și-a dat seama că sunt în sală, i-a invitat alături de el pe scenă pe piesa pe care o așteptau micuții cu sufletul la gură. Așa s-a încheiat concertul de vineri seară – cu o mare de luminițe pe care niște copii iubitori de rock le-au văzut de pe scena imensă și cu un dans final pe „Basul și cu toba mare”, cea mai cunoscută piesă Vița de Vie. Una peste alta, cele peste două ore de show au fost la superlativ în toate capitolele. Atât de bine gândit, structurat și executat concertul încât mă face să mă întreb: oare se poate merge mai sus de atât pentru Vița de Vie? Și dacă da, unde?!

Un eveniment Kimaro Entertainment powered by Rock FM