Hollywood Vampires - deschidere legendară a noului turneu, la București #ConcertReview

Proiectul cu și despre legende, Hollywood Vampires, a revenit în turneu și le-a oferit românilor onoarea de a fi primii care văd noul show cu care Alice Cooper, Johnny Depp, Joe Perry, chitaristul Aerosmith, și Tommy Henriksen, basistul lui Cooper, au pornit la drum. Mii de oameni au stat față în față, seara trecută, cu o importantă parte din istoria rockului

Hollywood Vampires au ajuns prima oară în România acum șapte ani, în iunie 2016. Multe s-au întâmplat între timp în lume și cu membrii grupului muzical format în 2012, însă iată că legendarii rockeri au revenit pe scena Capitalei, seara trecută. Fanii nu s-au lăsat așteptați și au dat năvală la Romexpo pentru a-i vedea pe marele Alice Cooper, alături de basistul său Tommy Henriksen, chitaristul Aerosmith, Joe Perry, și pentru a-i cânta la mulți ani actorului Johnny Depp, proaspăt reintrat în activitate după controversele care i-au umbrit viața în ultimii ani.

Pentru cei nefamiliarizați cu conceptul proiectului din care fac parte cei trei, chiar dacă oficial el a apărut acum 11 ani, numele „Hollywood Vampires” se trage de la clubul amatorilor de băuturi, destinat celebrităților, și fondat de Cooper în anii ’70. Din respectivul cerc select au făcut parte, printre alții, John Lennon și Ringo Starr de la  Beatles, Harry Nilsson, Keith Moon de la The Who, sau Micky Dolenz, de la The Monkees. Grupul muzical a luat naștere tot din inițiativa lui Alice Cooper de a comemora cariera și moștenirile muzicale ale colegilor săi din breasla rock n roll-ului, care au murit din cauza abuzurilor de alcool și droguri. În existența super grupului, alături de Hollywood Vampires, au cântat muzicieni precum Duff McKagan și Matt Sorum de la Guns N’ Roses, sau Robert DeLeo de la Stone Temple Pilots. De asemenea, mulți alții și-au pus o mică amprentă pe diferite colaborări pe cele două albume pe care grupul  le-a scos în 2015, respectiv în 2019. În sine, fiind un proiect special, pe care cei trei l-au pornit din pasiunea pentru muzică și din respectul pentru stelele căzute ale muzicii, Hollywood Vampires există printre picături, pe lângă proiectele principale ale fiecăruia dintre ei.

Concertul de la București de seara trecută a însemnat o ocazie specială din mai multe puncte de vedere. În primul rând, e primul show, cel care pornește acest proaspăt turneu al trupei. Asta înseamnă că nimeni altcineva în lume n-a mai văzut acest set, iar românii prezenți aseară la Romexpo au fost martorii unei premiere. Fanii din întreaga lume au stat cu ochii pe imaginile postate online de la concertul din România pentru a ști la ce să se aștepte pentru următoarele luni în care are loc turneul.

În plus, vorbim de un context special și în cazul fiecăruia dintre cei trei muzicieni headlineri ai grupului. Alice Cooper a anunțat recent că lucrează la cel de-al 22-lea album solo de studio, dedicat vieții sale petrecută pe drumuri, ca muzician. Ceea ce înseamnă că, odată lansat, se va dedica, foarte probabil, promovării acelui disc.

Simultan, pentru Johnny Depp, aceasta a însemnat o revenire în lumina reflectoarelor după scandalul care debuta cu o lună înainte de prima venire a Vampirilor la București și care a escaladat până în punctul în care acesta a fost la un pas de a pierde tot ce a construit în cariera sa. Cu toate astea, instanța i-a dat câștig de cauză anul trecut, după lungi procese, iar imaginea sa a fost reabilitată. În urmă cu doar trei săptămâni, actorul a fost primit la Festivalul de Film de la Cannes cu un moment de ovații furtunoase neîntrerupte timp de șapte minute, imagini care au făcut înconjurul mapamondului. În plus, românii au fost cei care au putut să-i cânte, în avans, „Happy Birthday!” actorului care împlinește azi 60 de ani și care a susținut întregul concert aproape într-un picior, din cauza unei fracturi.

În privința lui Joe Perry, el e cam singura și ultima șansă pe care românii au avut-o de a vedea o parte din Aerosmith, în România, cât trupa încă există. Aceștia și-au anunțat în urmă cu o lună turneul de „Peace Out!”, care însă, vizează doar Statele Unite ale Americii.

Conform așteptărilor, la concert, totul s-a desfășurat la superlativ. Timp de o oră și jumătate, miile de oameni au cântat alături de Hollywood Vampires unele dintre cele mai cunoscute hituri ale muzicii rock. Printre piesele care au făcut parte din setlist se numără: „The Jack”, „Train Kept A- Rollin’”, sau „Walk This Way”.

Printre cele mai speciale și emoționante momente ale serii poate fi amintit „Heroes”, megahitul lui David Bowie, în interpretarea lui Johnny Depp, cu imagini ale regretatului Bowie și ale victimelor și pagubelor materiale din război. Cu această interpretare, actorul demonstrează încă o dată că talentul său depășește platourile de filmare, în timp ce carisma sa a fost pusă în valoare pe „Death & Resurrection”, unul din cele mai dinamice, vii și dansante momente ale serii. Tot din partea fostului Căpitan Sparrow, s-a auzit „As Bad As I Am” o piesă compusă de el, inspirată de povestea tatălui său.

Tot la capitolul momentelor încărcate puternic de emoție a fost și omagiul instrumental adus lui Jeff Beck, plecat dintre noi la începutul acestui an, la vârsta de 78 de ani.

Întreg conceptul setlist-ului e menit să pună publicul față în față cu un maraton, ca un roller coster, care etalează perfect fiecare element cu care vine fiecare muzician aflat pe scenă. Astfel, concertul pendulează de la show-ul carismatic al lui Alice Cooper la focusul care se mută ba pe Depp, ba pe solo-urile lui Perry, sau cele ale colegilor lor de scenă de la bas, clape sau tobe. Totul sub o arcadă de colți însângerați de vampiri. Concertul s-a încheiat cu mix-ul dintre „School’s Out”, piesa lui Alice Cooper, și „Another Brick in the Wall”, hitul Pink Floyd. Seara a fost, în sine, o celebrare a rockului oferită de niște legende, în memoria altor legende, iar pentru cei care au fost acolo, a fost șansa de a vedea un show cu adevărat special.