Rock Evergreen

SoundTrack | Nick Cave… at the Movies

Prima dată pe ecran, Nick Cave e live pe scenă cu The Bad Seeds, într-un club din Berlin, într-o superbă secvență în alb-negru cu piesa „From Her to Eternity”, în Der Himmel über Berlin/ Wings of Desire / Cerul deasupra Berlinului, minunatul film al lui Wim Wenders din 1987, cu îngeri rătăcitori pe Pământ. Este un moment iconic, unic, care îl va reprezenta from her(e) to eternity

Alin Ludu Dumbravă (Sunete)

Prima dată pe ecran, Nick Cave e live pe scenă cu The Bad Seeds, într-un club din Berlin, într-o superbă secvență în alb-negru cu piesa „From Her to Eternity”, în Der Himmel über Berlin/ Wings of Desire / Cerul deasupra Berlinului, minunatul film al lui Wim Wenders din 1987, cu îngeri rătăcitori pe Pământ. Este un moment iconic, unic, care îl va reprezenta from her(e) to eternity.

Scenarist

Un an după Himmel über Berlin, Cave apare în Ghosts... of the Civil Dead / Fantomele Războiului civil (1988), un film ciudățel care se petrece într-o închisoare hi-tech disputată de găști violente, co-scris de el și regizat de John Hillcoat, un alt compatriot australian cu care va colabora și la The Proposition / Propunerea (2005), western revizionist, și Lawless / În afara legii, poveste cu prohibiție, prezentat în Selecția oficială la Cannes în 2012.

Aceste filme sunt scrise de Nick Cave scenaristul, care mai are un script, proiect de suflet, adaptarea la The Crow, personajul de roman grafic cult, finalmente în producție în regia lui Colin Hardy (The Hollow), cu Jason Momoa în rolul lui Eric Draven, care revine din morți pentru a-și răzbuna iubita (rol făcut în 1994 de Brandon Lee, care a murit într-un accident stupid pe platou).

Muzica la Ghosts e creditată Blixa Bargeld, Nick Cave, Mick Harvey, adică formula originală The Bad Seeds. Este primul soundtrack Cave, care recidivează în 1996, tot pentru prietenul Hillcoat și tot cu The Bad Seeds (este și autorul unor videoclipuri The Bad Seeds), în To Have & To Hold / A avea și a păstra.

Următorul soundtrack este la The Proposition, de data aceasta alături de Warren Ellis, multi-instrumentist virtuoz (vioară, mandarasta Fender, mandolină, chitară tenor, violă, bouzouki, acordeon, flaut, lutieră, pian, programare, percuție, aranjamente de corzi, voce) și membru în The Bad Seeds din 1994, care îi va deveni colaboratorul fidel de muzică de film și cu care formează și trupa Grindermen în 2006. Împreună, au făcut muzica la The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford / Asasinarea lui Jesse James de către lașul Robert Ford (2007) al neo-zeelandezului Andrew Dominik (revelat cu Chopper). În film, Cave are şi un cameo. 

În 2016, Dominik regizează documentarul One More Time with Feeling / Încă o dată, cu pasiune, care a debutat ca un documentar despre cel de-al 16-lea album de studio Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree, dar a sfârșit prin a fi un cine verite - în cea mai întunecată perioadă din viața lui Cave, cea de după moartea fiului său Arthur, la doar 15 ani.

Alături de Ellis, Cave a început o activitate susținută de compozitor de muzică de film, după cum urmează: documentarul The English Surgeon / Chirurgul englez (2007, regia Geoffrey Smith), The Road / Drumul (2009, regia John Hillcoat, după romanul post-apocaliptic al lui Cormac McCarthy), The Girls of Phnom Penh / Fetele din Phnom Penh (2009),

Lawless (2012, regia John Hillcoat), Días de gracia / Zile de grație (2012, regia Everardo Valerio Gout), documentarul West of Memphis / La vest de Memphis (2013, regia Amy J. Berg), Loin des Hommes (2015, regia David Oelhoffen, după povestiri de Albert Camus), Hell or High Water / Cu orice preț (2016, regia David Mackenzie) și War Machine / Mașina de război – regia David Michôd, premieră pe Netflix și Wind River, regia Taylor Sheridan, ambele în 2017. 

Au făcut și muzică la piese de teatru - Woyzeck (2005), de Georg Büchner, în adaptarea lui Gísli Örn Gardarsson, și Metamorfoza în 2006. 

Regizor 

Un singur shot, videoclipul la „Into My Arms”, în 1987. 

Contribuție la soundtracks

Uriașă. Peste 100 de titluri. Și cum ar fi Hellboy fără „Red Right Hand”, sau muzica atmoferică care face serialul Peaky Blinders ?