Rock News

Bruce Dickinson: trupele noi abia dacă își permit să înceapă, biletele din față, la concerte, ar trebui să fie la un preț rezonabil

Industria muzicală în 2024 este un loc sumbru pentru trupele care nu sunt mari. Serviciile de streaming nu plătesc foarte mult (sau, uneori, deloc, dacă ești nepopular), reducerile din merch ajung în buzunarele trupelor din turnee, iar prețurile biletelor concertelor sunt mult prea mari

Într-un interviu acordat revistei ATMósferas, vocalistul Iron Maiden Bruce Dickinson a vorbit pe larg despre schimbările din industrie și despre cât de greu este pentru trupele noi. Dickinson începe prin a vorbi despre cât de puțin sunt plătiți artiștii și apoi trebuie să împartă acel salariu mai mare între membrii trupei.

„Industria muzicală a făcut două lucruri. Pe de o parte, dacă ești artist, ești cu contract, ca și în cazul sumei de bani cu care ești plătit – cu excepția cazului în care ești o chestie masivă de social media, sau orice ar fi, sau dacă nu ești un DJ care apare cu un stick de memorie și este plătit de cinci ori mai mult decât este plătită o trupă.

Și trupa trebuie să împartă în opt locuri, în timp ce el pur și simplu apare cu stick-ul de memorie și se preface că face ceva și pleacă cu o sumă uriașă de bani. Așa că lumea s-a dus la fund din această perspectivă. Și nu există multe lucruri pe care le poți face în acest sens. Trebuie doar să lucrezi în felul în care este lumea".

Dickinson a continuat apoi cu unele critici la adresa Spotify, pentru că, desigur, gigantul de streaming face lucrurile extrem de dificile pentru artiști, spunând că în acest caz este o situație de „pierdere-pierdere” pentru toată lumea.

„Noile trupe cu greu își permit să înceapă, dar o fac. De ce? Pentru că le place ceea ce fac. Asta îi motivează”.

Dickinson a fost apoi întrebat dacă prețurile biletelor concertelor, care s-au mărit semnificativ în ultimii ani, au avut un impact negativ asupra industriei. Vis-a-vis de această problemă, Dickinson spune că prețurile biletelor din fața scenei ar trebui să fie mai mici, la nivel rezonabil pentru că acestia sunt fanii adevărați, cei care mențin acea muzică în viață.

De asemenea, și-a exprimat nelămurirea vis-a-vis de prețuri care au ajuns până la 1200 de dolari, atât cât au fost în fața scenei, la concertele U2 de la Las Vegas.

„Nu am niciun interes să plătesc 1.200 de dolari pentru a merge să văd U2 în sferă - niciunul. O sută de dolari, poate”.

Întorcându-ne în 2022, Ticketmaster a introdus un nou sistem, dinamic, de prețuri care a determinat creșterea costulurilor taxelor. Biletele pentru a Bruce Springsteen au ajuns atunci la 5000 de dolari, lucru care a fost apărat de „The Boss” care a susținut: „Concluzia este că majoritatea biletelor noastre sunt complet accesibile.”

U2 a doborât recorduri cu concertele de la  The Sphere din Las Vegas, prețul mediu al biletelor fiind de 390,97 lire sterline. Cu toate acestea, unele bilete au avut prețuri sub această sumă, în timp ce altele au fost mai mari.

În timp ce U2 și Bruce Springsteen sunt artiști renumiți cu un mare interes din partea publicului iubitor de live-uri, permițându-le, prin urmare, să perceapă taxe mai mari pentru intrarea la spectacolele lor, prețurile în creștere ale biletelor reprezintă o problemă la nivel de industrie. Blaine Harrison, solistul trupei indie Mystery Jets, scris pe X nu mai devreme de 25 martie: „Industria muzicală trebuie să aibă o dezbatere despre prețurile biletelor pentru concerte. 25 de lire sterline pentru a urmări o trupă indie cântând într-un spectacol de club, 70 de lire sterline pentru a prinde o trupă mai mare într-o arenă. Artiștii nu sunt plătiți mai mult și nici personalul, așa că unde se duc banii?”