Unul dintre cele mai bune show-uri Bosquito #ConcertReview

Noaptea trecută, Bosquito a sărbătorit 24 de ani de la apariția trupei cu un show incendiar pe scena Sălii Palatului, într-un spectacol anunțat SOLD OUT cu două ore înainte de începerea sa. La peste două decenii de activitate, băieții le-au oferit celor prezenți 24 de piese și o mulțime de motive pentru care merită să îi asculți, într-un concert de aproape trei ore

După ce concertul Bosquito de anul trecut de la Sala Palatului a fost un real succes, trupa a decis să revină și să sărbătorească pentru a doua oară consecutiv aniversarea lor, care coincide cu ziua de Valentine’s Day, împreună cu publicul care ieri a asigurat un show Sold Out. Cu toții îi știm pentru piese devenite evergreen și obligatorii la orice petrecere românescă. Serios, cine nu a dansat de nenumărate ori pe „Bosquito”, „Pepita”, „Țigano” sau „Două mâini”?! Toate astea au ridicat aseară oamenii din scaunele lor în una dintre cele mai mari petreceri 100% românești pe care le-am văzut de când a început noul an.

Deși intenția trupei nu a fost să „vândă” un concert celor în căutare de idei pentru ieșirea cu perechea de viață, cei mai mulți dintre cei prezenți erau acolo în cuplu. Și e perfect de înțeles. Până la urmă, Bosquito a oferit muzicii românești unele dintre cele mai frumoase balade de dragoste. Și totuși, ziua de 14 februarie e doar o potrivire. În urmă cu 24 de ani, când se forma grupul muzical, Valantine’s Day nu era încă pe buzele tuturor. Mi se pare, însă, frumos, cum destinul a făcut ca aniversarea lor și sărbătoarea internațională a îndrăgostiților să coincidă.

Pe lângă cele 24 de primăveri aniversate aseară, cei de la Bosquito au mai avut un motiv important de sărbătorit. Aceștia au lansat oficial discul vinil care conține cel mai recent album de studio al lor, „Sus”. Un material care a reușit, încă de la lansare, să cucerească inima multor iubitori de muzică cu un număr considerabil de piese care se regăsesc pe el. Aseară, am avut privilegiul să ascultăm o bună parte dintre ele, live, într-o interpretare de zile mari. „Iarna”, „Juruința”, „Negru”, „Eroul”, „Prințesa Inorog”, „Deșert”, „Bine” sunt printre titlurile de pe „Sus” pe care Bosquito le-au cântat la Sala Palatului.

Atât albumul, cât și tot ce s-a întâmplat live aseară, sunt o dovadă a faptului că Bosquito e genul de trupă care s-a schimbat foarte mult ca stil muzical de la apariția sa și până în prezent. Sound-ul lor a migrat, în timp, tot mai mult înspre rock. Asta, după părerea mea, pe lângă solo-urile de tobe și de chitară electrică din concerte, îi pune lui Radu Almășan foarte mult în evidență range-ul vocal. Degeaba se plânge el pe seama anilor săi și a tinereții de acum peste două decenii, pentru că, cel puțin vocal, mi se pare că e într-o formă mai bună decât oricând. În show-ul de la Sala Palatului, a avut câteva momente de-a dreptul impresionante.

Muzica este și va rămâne mereu un ceva subiectiv, însă cert e că niciodată nu se va putea spune despre Bosquito că e genul de trupă care nu sună bine live și că nu face show. Vocea lui Radu e la același nivel cu felul în care sună întreg ansamblul de instrumente pe care băieții le aduc pe scenă, iar nivelul ăsta de atenție la detalii și devotament pe care ei îl depun pentru show-urile lor e ceva de-a dreptul lăudabil. O muncă respectabilă, având în vedere că marea petrecere dată de băieți, noaptea trecută, a ținut aproape trei ceasuri. Ce-i drept, nici publicul nu a avut nimic împotrivă la fiecare nou cântec pe care-l auzeau. Fără îndoială, toată lumea care a fost aseară la Sala Palatului s-a simțit bine, judecând după ovațiile, strigătele, aplauzele și voia bună de care toată lumea a dat dovadă.

La finalul zilei, trebuie să-i dau dreptate lui Radu cu un lucru pe care l-a spus aseară: „A fost prea frumos în seara asta ca să nu ne vedem și anul viitor, tot aici!”