Rock News

Producătorul Nirvana se îndoiește că „Nevermind” ar avea același impact astăzi

Deși "Nevermind" este adesea creditat cu boom-ul mișcării grunge de la începutul anilor '90, producătorul albumului, Butch Vig, și-a expus îndoielile că discul ar avea același impact astăzi.

În timp ce Vig nu comentează calitatea albumului, el afirmă că modul, contextul și momentul în care este lansat discul au un rol foarte important în a face ca un album excelent să atingă recunoasterea mondiala.

Discutând cu NME, Butch Vig a explicat: „Cred că ar fi greu să repetăm acel moment "Zeitgeist". Dacă "Nevermind" ar ieși săptămâna aceasta, în ciuda faptului că este un disc excelent, nu ar avea același impact cultural. A fost momentul perfect, când a apărut o schimbare în muzică și s-a simțit ca o revoluție. Văd că se întâmplă din nou, dar nu în același mod”.

"Nevermind", albumul Nirvana a ajuns pe locul 1 în Billboard 200 Album Chart în 1991. Albumul a dat single-urile "Smells Like Teen Spirit", "Come as You Are," "Lithium" și "In Bloom" și a fost certificat diamant (pentru peste 10 milioane de albume vândute) în S.U.A..

Butch Vig a fost producătorul principal al boom-ului rockului alternativ de la începutul anilor '90, având pe mână discuri de la trupe precum Nirvana, Smashing Pumpkins și Sonic Youth, înainte de a avea succes cu propria trupă, Garbage. Născut în Wisconsin, Butch Vig a studiat pianul în copilărie, tobele în anii adolescenței, iar după doi ani ca student, a renunțat pentru a urma o carieră în muzică. 

Înregistrat la studioul lui Vig, Smart, din Madison, Wisconsin, LP-ul „For Ladies Only” al Killdozer din 1989 a atras o atenție considerabilă producătorului în comunitatea indie rock și, în curând, un trio grunge din Seattle, numit Nirvana, a mers la Smart pentru a înregistra demo-urile de debut. Producția lui Butch Vig a beneficiat și de albumul terminat, lansat în 1991 sub numele de „Nevermind”, un disc ce urma să definească muzica rock în prima jumătate a acelui deceniu. Pe măsură ce single-ul „Smells Like Teen Spirit” a urcat în topuri, casele de discuri s-au grăbit să găsească alte trupe care aveau idei similare. Debutul Smashing Pumpkins, „Gish”, a fost produs tot de Vig, producătorul momentului și, în succesiune rapidă, s-a ocupat de albumele Sonic Youth (Dirty), L7 (Bricks Are Heavy) și Gumball. (Super Gustos).

După ce a produs cel mai bine vândut material al Smashing Pumpkins, „Siamese Dream”, în 1993, Vig a format Garbage. 

Foto: Getty Images/ Guliver.