Regal al folkului bun românesc, cadoul Rock FM de Moș Nicolae #ConcertReview

Un maraton precum cel de luni seară a fost imposibil de îndesat în ghetuțe, dar s-a dovedit suficient încât să umple sufletele celor care au venit la prima ediție FOLK BUN de la Sala Palatului

Mii de iubitori ai folkului au venit luni seară, 5 decembrie, pentru a vedea întreaga desfășurare de forțe la care au luat parte unele dintre cele mai mari nume ale folkului și rockului de la noi. Prima ediție FOLK BUN, de la Sala Palatului, a fost un adevărat succes și o amintire greu de uitat atât pentru cei din sală, cât și pentru zecile de artiști care au urcat pe scenă.

Seara prezentată de Cristi Dumitrașcu a fost o celebrare a celor șapte ani de „Folk Bun”, emisiunea care se aude live pe Rock FM în fiecare luni seară de la șapte la nouă.  Întregul maraton, de peste trei ore, a proiectat minunat felul în care arată scena folkului din România. Și s-a dovedit că acest gen de muzică nu duce deloc lipsă de artiști minunați, de toate vârstele, de o varietate mare de stiluri și că e încă împământenit adânc în inimile publicului. Pe parcursul serii au urcat pe scenă veterani consacrați ai folkului, artiști care odinioară străluceau pe scenele Cenaclului, cât și artiști aflați la debut, sau muzicieni din generațiile anilor ’70 și ’80 și o serie de invitați speciali din zona metalului și a rockului alternativ.

Dacă scena a fost un amalgam de stiluri, hituri și artiști din toate generațiile, nu putea fi  diferit nici în sală. În jurul meu am remarcat oameni de absolut toate vârstele. Fiecare purta cu el propriile afinități muzicale, amintiri care îi legau vizibil de multe din piesele care s-au auzit în timpul concertului. Dincolo de toate astea, pe toți i-a legat un lucru. Dragostea pentru folk, care i-a făcut să cânte la unison versurile multor piese din cultura și istoria noastră muzicală.

Astfel, publicul de la FOLK BUN a cântat în cor „Nebun de alb” alături de Emeric Imre, „Ce bine că ești” cu Nicu Alifantis, „Andrii Popa” împreună cu Mircea Baniciu și a făcut o „Lună Pătrată” alături de Alina Manole. Buna dispoziție și ritmurile dinamice au fost asigurate de cei de la Țapinarii, Fără Zahăr și Trupa cu Valoare Adăugată. Iar dintr-un asemenea maraton nu puteau lipsi nici micile infuzii de rock de care s-au ocupat cu brio Alin Coiotu’ Dincă, împreună cu fratele său Balauru’, de la Trooper, și Dan Byron.

Nici rockerul nostru șef, Cristian Hrubaru, nu s-a lăsat mai prejos și a urcat pe scenă în a doua jumătate a serii aducând un omagiu eroilor revoluției din 1989, într-un moment care a devenit viral. Dacă ne amintim decel mai cool moment al anului, pe care Hrubaru l-a creat alături de publicul KIMARO, când mii de oameni au cântat la unison „Bohemian Rhapsody”, am putea spune că momentele virale au devenit specialitatea lui. Acesta a cântat alături de Trupa cu Valoare Adăugată și Cristi Dumitrașcu piesa lui Valeriu Sterian „Nopți”, rămasă în memoria publicului și ca „Vino, Doamne!”. Vocile miilor de oameni din sală s-au contopit într-o mare de luminițe și au creat, probabil, cel mai emoționant moment al serii.

Gala s-a încheiat după recitalurile greilor din folk, Nicu Alifantis și Mircea Baniciu, când mai mulți dintre artiștii serii au urcat pe scenă și au cântat împreună cu publicul celebrul hit al Păsării Colibri, „Vinovații fără vină”. Poate că unii dintre cei din sală au retrăit amintiri frumoase pe parcursul maratonului ascultând diferite piese, poate o parte dintre cei tineri au descoperit acorduri pe care nu le auziseră și au plecat acasă cu un playlist mai bogat. Cert e că prima ediție FOLK BUN a fost cadoul perfect de Moș Nicolae pentru sufletele miilor de oameni care au fost luni seară alături de noi la Sala Palatului și cărora le mulțumim! Abia așteptăm să ne reîntâlnim la ediția viitoare FOLK BUN.